Cara Menghilangkan Panas Badan Anak Demam

Walaupun pada zaman sekarang terdapat banyak klinik di merata tempat,tidak bermakna petua tradisional ini tidak di perlukan lagi.Betapa pentingnya petua tradisional yang di paparkan untuk entry kali ini iaitu Cara Menghilangkan Panas Badan Anak Demam.


Ini berlaku pada seorang anak kecil yang mendapat demam yang berlarutan,walaupun telah mendapatkan rawatan di klinik dan menggunakan ubat yang di berikan,panas badan pada anak kecil ini masih tidak turun malah bila di ambil suhu pada badannya makin mendadak naik.

Ini lebih ketara pada waktu malam,anak kecil ini menangis dan tidak dapat tidur,ibu mana yang tidak risau bila anaknya dalam keadaan sebegini.Mujurlah ada yang memberitahu tentang petua menjelom kepala anak dengan air asam jawa.

Memang macam tak percaya,tapi itulah kehebatan petua tradisional orang terdahulu.Setelah menjelom kepala anak beberapa kali,memang nampak perubahannya,panas badan pada anak kecil ini mula menurun.




Ingin Tahu Caranya

1. Ambil semangkuk air bersih
2. Masukkan sedikit asam jawa dalam air dan ramas hingga larut.
3. Ambil kain atau towel kecil dan rendamkan pada air asam jawa tersebut.
4. Perahkan kain atau towel dan letakan di atas dahi anak.
5. Boleh juga lakukan dengan menyapukan sedikit air asam jawa tersebut di seluruh kepala anak anda.

Puaskan Isteri Di Ranjang...!!!
Mencari Kerja Di Rumah...!!!

4 ulasan :

Unknown berkata...

air asam jawa pun bekesan juga ye.. ramai orang2 sekarang ni tak tau cara ni. termasuklah aku. thanks sebab berkongsi ye bro :)

Unknown berkata...

sma2...wlupun zman dah moden sekrg,,,petua2 mcm ni perlu jg bila dlm kcemasan,cth dlm peryaan,klinik pun ttup,dlm waktu mcm ni kita blh cuba petua2 mcm ni....

Tanpa Nama berkata...

Banyak lg petuanya..ramas daun bunga raya sampai berlendir pastu sapu kt kepala,leher badan dan ketiak..daun setawar pn boleh..lidah buaya pn boleh..bawang merah pn boleh..tumbuk bawang tu smpai berair pastu sapu kt dada ngan punggung..kalu selsema picit ibu kunyit hidup sampai kuar air dia pastu sapu kt batang hidung anak..insyaallah hingus kering..slamat mncuba..

touti berkata...

x0u74x0i97 q0f69b9y41 r4j41x6m33 b8e83h5k39 d9b32u8l06 b5c35m3u27

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
==>> TERIMA KASIH DI UCAPKAN KERANA MEMBACA BLOG INI,,,Klik LIKE... ! UNTUK SUPPORT PAGE INI,,,