Kuat Berangan Punca Muka Tumbuh Jerawat

Ada yang mengatakan Kuat Berangan merupakan Punca Muka Tumbuh Jerawat.Tapi tak tahu ia merupakan fakta punca sebenar jerawat.Logiknya masalah jerawat pada muka di sebabkan faktor kulit muka seseorang dan bukannya disebabkan kuat berangan.

                               

Di sini terdapat beberapa tips cara menghilangkan jerawat secara tradisional tanpa menggunakan rawatan atau ubat-ubatan yang boleh di amalkan.Semoga petua ini dapat membantu anda dalam masalah jerawat.

Mencuci wajah 2 kali sehari
Mencuci wajah 2 kali sehari akan membantu menghilangkan minyak di permukaan kulit kita. Jika kita jarang membersihkannya, maka bakteri penyebab jerawat akan hidup subur di wajah kita. 

                        

Limau nipis
Ambil sebiji limau nipis dan potong menjadi dua bahagian .Kemudian ambil limau nipis yang telah di potong tadi,dan sapukan ke permukan kulit muka yang berjerawat.Biarkan jus limau nipis kering di kulit muka,kemudian cuci wajah dengan air bersih.Ia dapat menghilangkan minyak-minyak pada kulit muka dan dapat mengurangkan jerawat.

                          

Amalkan makan sayur dan buah
Sayur-sayuran dan buah-buahan kaya dengan vitamin yang membantu kulit agar kekal sihat. Amalkan makan sayur atau buah, terutamanya  yang mengandung vitamin E. Kulit yang sehat, boleh menghindari jerawat untuk tumbuh dan berkembang.
                          
                       

Tidur yang cukup dan teratur

Waktu tidur yang cukup dan teratur dapat  menyihatkan kulit kita,ini kerana waktu kita tidur, kulit akan bertindakbalas dan membuang racun-racun yang berbahaya sehingga saat kita bangun pada keesokan harinya kulit kita akan kembali sihat dan segar.

                        

Puaskan Isteri Di Ranjang...!!!
Mencari Kerja Di Rumah...!!!

7 ulasan :

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih atas informasi ini, saya akan cube berubah tpi langkah yang terakhir tuh saye kurang pasti yg sye bleh lakukannye. Saye ade masalah mata "Burung Hantu". Maksodnye tak tido malam, contoh kalau cuti sekolah, saye slalu maen game dan mata saya tak pernah ngantok hingga lewat malam. Jadi sye akan cbe brubah Insha-Allah <3.

Unknown berkata...

Sama2...yg penting anda berusaha untuk mengubah rutin tidur anda...

Tanpa Nama berkata...

Doakan muka saya menjadi bersih dan putih....dan tumbuh janggut secepat yang mungkin.....dan menjadi tinggi sehingga 6 meter.....amin

Tanpa Nama berkata...

Saya memang suka ustaz azhar idrus......amin

Tanpa Nama berkata...

Nama saya Ahmad Firdaus....amin

Tanpa Nama berkata...

Act berangan memang one of the reason tumbuh jerawat. But still tak de fact yang tepat pasal ni

Tanpa Nama berkata...

supreme clothing
off white shoes
fear of god essentials hoodie
jordan outlet
yeezy outlet
curry shoes
off white
fear of god essentials
off white nike
supreme outlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
==>> TERIMA KASIH DI UCAPKAN KERANA MEMBACA BLOG INI,,,Klik LIKE... ! UNTUK SUPPORT PAGE INI,,,