Wanita Yang Bertudung Mempunyai Kelebihan

Sesungguhnya Tuhan telah mengaturkan segalanya antara keburukan dan juga kebaikan bagi umatnya.Ini telah dibuktikan dari segi sains mengenai Wanita Yang Bertudung Mempunyai Kelebihan tersendiri.



Bukan hanya sekadar hukum yang diwajibkan untuk wanita muslim memakainya,bahkan ia memberikan kebaikan. 

Antaranya ialah yang tersenarai di bawah ini.
  • Seorang pakar otak mengatakan fosforus otak menjadi cair pada 108 suhu Farenheit.Keadaan ini boleh berlaku sekiranya seseorang berada di bawah keadaaan panas terik tanpa menutup kepala.Apabila fosforus cair,fungsi otak akan menurun.
  • Ujian menunjukkan 40-60 peratus kepanasan badan seseorang akan hilang melalui kepala.Oleh itu perlu menutupnya terutama dimusim sejuk dapat mengawal suhu badan seseorang.
  • Sekiranya suhu badan seseorang mencecah lebih daripada 105 darjah Farenheit,ia amat berbahaya kerana fosforus otak akan cair dan ini menjejaskan kesihatan otak.Justeru itu kepala hendaklah ditutup dalam keadaan cuaca panas.
  • Mereka yang memakai tudung tidak terpengaruh utuk menggunakan pewarna rambut,menurut pakar sains pewarna rambut mempunyai bahan yang boleh merosakkan kulit kepala apabila terdedah dengan matahari dan kesejukan.
Ini menunjukkan ada hikmah disebalik kenapa seorang wanita muslim diwajibkan memakai tudung atau jilbab.

Puaskan Isteri Di Ranjang...!!!
Mencari Kerja Di Rumah...!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
==>> TERIMA KASIH DI UCAPKAN KERANA MEMBACA BLOG INI,,,Klik LIKE... ! UNTUK SUPPORT PAGE INI,,,