Kebaikan Minyak Zaitun

Selain daripada makanan sunnah,terdapat banyak khasiat dan manfaat yang terkandung dalam Kebaikan Minyak Zaitun untuk tubuh badan kita.Antaranya ialah:


                                                                                                                          
Dapat mengurangkan risiko kanser
Ini kerana minyak zaitun kaya dengan polifenol yang bertindak sebagai antioksidan.Minyak zaitun dapat mengurangkan risiko kanser payudara dan juga mengurangkan risiko kanser saluran pernafasan dan saluran penghadaman.

Dapat mengurangkan lemak
Minyak zaitun tidak mengandungi banyak lemak tepu.Oleh itu dengan penggunaan minyak zaitun untuk tujuan diet,anda boleh kehilangan lemak badan yang berlebihan tanpa melakukan aktiviti fizikal yang banyak.

Untuk kesihatan jantung
Minyak zaitun kaya dengan lemak monotaktepu dan antioksidan yang boleh mengurangkan tahap kolesterol.Ia dapat menghalang lemak tersumbat dalam arteri dan mengurangkan risiko serangan jantung.

Melambatkan proses penuaan
Minyak zaitun kaya dengan antioksidan seperti vitamin E dan K.Dikatakan mempunyai polifenol yang dapat melambatkan proses penuaan.Asid lemak yang terkandung dapat menjadikannya arteri lembut dan meningkatkan kelembapan pada kulit.

Mengawal paras gula dalam darah                                                        Minyak zaitun di katakan kaya dengan lemak monotaktepu yang
menggalakkan tahap insulin yang sihat.Minyak zaitun dikatakan dapat membantu untuk mengekalkan paras gula darah.
Puaskan Isteri Di Ranjang...!!!
Mencari Kerja Di Rumah...!!!

1 ulasan :

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah, salah satu kelebihan meminum minyak zaitun (extra virgin) adalah dapat mengurangkan kolestrol. Sekarang dah mudah kerana ada dalam bentuk kapsul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
==>> TERIMA KASIH DI UCAPKAN KERANA MEMBACA BLOG INI,,,Klik LIKE... ! UNTUK SUPPORT PAGE INI,,,