Perancangan Kewangan Amat Penting

Jika anda seorang yang tidak ambil  kisah tentang tahap kewangan sila ambil perhatian,ini kerana Perancangan Kewangan Amat Penting untuk masa hadapan.Jika berlaku perkara yang tidak diingini apakah persediaan anda.


Jika sejak dari awal lagi tahap kewangan anda tidak setabil dan tidak mengambil sebarang tindakan atau langkah untuk memperbaiki,nescaya ia akan memberi kesan yang buruk di masa akan datang.Mari kita lihat dua tahap kewangan yang perlu dikaji ke atas diri anda.

Kewangan Selamat

Ini bermakna sekiranya anda berhenti kerja atau di buang oleh majikan anda mempunyai simpanan untuk menyara hidup anda dan keluarga selama enam bulan.Dalam jangka waktu tersebut logiknya seseorang itu telahpun mendapatkan pekerjaan lain

Ringkasnya disini buat simpanan sekurang-kurangnya untuk cover kewangan anda untuk masa enam bulan,kalau lebih lagi bagus.Walaupun kita tahu kos sara hidup sekarang semakin meningkat ini tidak bermakna kita tidak menyimpan langsung.

Kewangan Tidak Selamat

Dalam erti kata lain sekiranya ada pun simpanan hanya mampu menyara hidup anda dan keluarga selama sebulan.Sekiranya hilang kerja esok ,sebulan sahaja anda boleh menampung perbelanjaan harian dengan wang simpanan yang ada.

Tahap ini amat tidak selamat bagi sesiapapun.Namun tidak dapat dinafikan ramai di antara kita berada dalam keadaan sebegini.Lakukan sesuatu untuk memperbaiki tahap kewangan anda dan berusaha untuk mengubahnya.

Puaskan Isteri Di Ranjang...!!!
Mencari Kerja Di Rumah...!!!

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
==>> TERIMA KASIH DI UCAPKAN KERANA MEMBACA BLOG INI,,,Klik LIKE... ! UNTUK SUPPORT PAGE INI,,,